lördag 20 augusti 2011

LCHF tre veckor

Idag är det lördag och därför dags för vägning och mätning. Så här tre veckor in i LCHF-perioden kan jag rapportera att läget är exakt detsamma som vid start. Alltså inga nämnbara förändringar vare sig upp eller ner. 
   Det är fortfarande semester och man är uppkopplad på Bag-in-box-nätet så gott som dagligen, uppe sent och därför blir det lätt ett extra mål på kvällen framför tv:n. Har kollat lite med mer rutinerade lchf:are och kommer fram till att jag nog äter lite för mycket av allt. En dryg vecka till är det semester, sen lovar jag bot och bättring på detta. Målen är dock rätt försiktigt ställda, om 18 månader ska jag ha gått ner 12 kilo. Lyckas jag på 12 månader är det bonus, men ingen press. 
   Kommande vecka ska jag påbörja nästa ångest: rensa garderob. Det här med att på knappt 3 år föda och amma två barn spökar till det rätt bra mellan storlekarna, inte minst på BH-avdelningen. Jag har 5 olika storlekar att tillgå i gömmorna, men ingen av dem passar just nu. Lagom kul. Well, snart dags att ta kväll, skön sommar och semesterkväll dessutom, så det där får bli problem en annan dag.     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar