måndag 24 oktober 2011

Vad skulle Anders Öfvergård (aka Arga Snickaren) säga

Dagens att-göra-lista har krympt ihop till bara en punkt. Även jag inser när det inte håller längre. SÅ den enda punkten på listan är: Att göra att-göra-listor.
   Pluralis. För jag inser att jag inte bara kan ha en längre; det räcker inte. Jag behöver ha en på jobbet, en över vad som behövs fixas på huset såsom nu, en över vad som behövs fixas på huset såsom senare, en över vad som behövs fixas med bilarna, en över inköp kläder mm barnen, inköp mat... Och säkert flera listor till som jag just nu inte orkar komma på.
   Eller vad tror ni själva? Idag när man kommer in i vårt enkla hemman, är detta den första syn som möter en, precis innanför dörren i första rummet som angränsar till hallen:


Jag tänker: vad skulle Anders Öfvergård säga om han skulle komma hit?
   Men först ska jag för 19:e gången idag (klockan är ca halv tio på förmiddagen) åter flytta undan minsta barnet från kablarna under bordet och förmana henne om att låta bli dem...
   Som första punkt på att-göra-listan-huset-såsom-nu:

  • Fixa med kablarna så minsta barnet inte kommer åt dem. 
Att det sedan ligger arbete och pengar i olika mängd bakom varje punkt på varje lista, det tänker jag inte på nu, för då börjar jag bara gråta. 
   Dags för dagens andra kaffe och fram med block o penna. Let's rock. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar