tisdag 4 oktober 2011

Nya friska tag, ny vind under vingarna. LCHF - I'm back.

Japp, då är man tillbaka. I'm back. Efter semestern. In business. Rock on. Utvilad (och London ligger på Island), solbränd och hård som granit. (Man kan också säga som Lena PH: jag ljuger så bra)

Tre dagar i rad har jag nu tagit rejäla promenader. Även idag är jag mammaledig och ska ta mig en dust med backarna i närområdet i samband med att de små odjuren ska sova middag.
   Jag frångick lchf-maten rejält under semestern. Det var pannkakor och halva för hela pengen till frukost och både lunch och middag följdes av godsaker en masse. Jag ångrar ingenting. Muahahaaa. Katastrofen på vågen var inte så illa ändå, något drygt kilo upp bara och det är inte så pjåkigt. Men, nu finns längre inga undanflykter, bara att ta matchen. Att gå tillbaka till lchf var lätt, faktiskt riktigt befriande. En dags helkoma i lördags på sockeravtändning, men sen dess har det varit prima liv. Så då är det motionen som ska till också, skärpning.
   Jag spetsar idag in mig på lite Pilates - ab sculpting och tänker mig att ligga och vifta på golvet och försöka samordna alla lösa (tro mig - inget fast finns att stoltsera med) delar på min 175 cm långa lekamen på bästa sätt och enligt instruktion och efter bästa förmåga. Det var dryga månaden sen sist, så jag lär ha ont överallt efteråt. No pain no gain. Wax on, wax off. Karate Kid, för er yngre läsare.
   Jag har ca 15 cm att bli av med på midjemåttet, kilona i sig är inte så mycket att hänga upp sig på. Jag har satt målet till 15:e juli nästa år. Alltså ca 1,5 cm ner per månad. Lågter inte som en omöjlighet. Håll utkik för uppdateringar om det hela.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar