måndag 3 oktober 2011

Brev till mina barn: om pengar

Det finns saker man skulle vilja lära sina barn. Saker kan hända och om det värsta blir sanning, kanske man inte finns där alla de där gångerna man hade behövt.
   Jag skapar därför nu en ny etikett: till mina barn. Under denna rubrik kommer jag att skriva ner några rader och tankar som jag hoppas en vacker dag kommer att vara dem till nytta.
   Det första ämnet är ekonomi. Så, från er mamma kommer här följande tips.

Om du har tio kronor kan du inte köpa något som kostar tolv. Så enkelt är det. Om du ändå vill ha något som kostar tolv, får du gå till banken och låna pengar. Du ska bara låna pengar till hus och bil. I övrigt får du ha så kul du kan för dina tio kronor.

Det var det hela. Frågor på det?

1 kommentar:

  1. Åh ja det där sammanfattar allt.
    Till och med jag som vuxen fick nån slags aha-upplevelse.

    Förresten borde du regga dig på blögloovin, bara för att jag är lat och det skulle vara enklare att följa dig ;)HÄHÄ.

    SvaraRadera