fredag 28 oktober 2011

Brev till mina barn: Gå din egen väg

Var inte rädd för att gå era egna vägar, mina små. Undvik inte din egen väg av rädsla för att du skulle bli ensam på den.
   Att det inte finns många sanningar här i världen, har jag lärt mig den hårda världen. Men en av de få sanningar jag funnit är att ingen av de jag känner som gått sina egna vägar är ensamma. Tvärtom har de längs vägen hittat lojala vänner som hänger med i vått och torrt. Inte följeslagare, inte ledare, utan sådana som bara finns med, troget vid din sida.
   De som blottat sig, stått för det de är, erkänt sina bra och dåliga sidor och följt det de tror på, är de som i slutändan blir minst ensamma. De har vänner som bryr sig om personen, inte vad han/hon kan leda till för egennyttan, jobb, pengar, hjälp på olika sätt. Där behöver man inte överträffa någon i heminredning eller lönenivå.
   Den du möter längs vägen på din egen väg, är ju där av samma anledning som du. Den bästa sorten.

Gå din egen väg och uppskatta alla ställen den för dig till. Det är där det kommer att hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar