måndag 3 oktober 2011

På semester bland sådana som jag

Som tidigare nämnts har vi varit på semester. En veckas resa till en enorm hotellanläggning med två poolområden och all inclusive. Våra medresenärer var till stor del britter (pensionärer och barnfamiljer) och sedan mest svenska barnfamiljer.
   Alltså sådana som vi.
   Sist jag var ute och reste (borträknat veckan på Mallis med mamma och sonen för 7 år sen) hängde man runt i solen och tyckte att poolbaren spelade alldeles för lågt. Man var mer i vattnet än ovan och man odlade solbrännan med stor omsorg. Minsann skulle det synas när man kom hem.
   Men nu... Ah, skuggan. Åh, en bebis som inte ska vara i solen - den tar jag! Bada? Ja, 2-3 dopp per dag hann jag med. Precis lagom. Jag fick läst ut en bok. Jag är nöjd.
   Jag fick också betraktat ett stort antal mammakroppar. Nyttigt för mig. Det är så vi ser ut.
   Det gör inte att kläderna sitter ett uns bättre på kroppen, men det avdramatiserar. Vi är mammor. Våra kroppar är estetiskt förstörda, så enkelt är det.
   Jag kommer att återkomma i ämnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar