måndag 17 oktober 2011

Löjliga familjen

Veckan som gick kunde vi ha varit en av familjerna i spelet Löjliga Familjen. Familjen Fysiskt Nedsatt, tänker jag mig. Kanske inte en av de mer traditionella, men vad sjutton, finns det Beatles- och Star Wars- monopol (har tom sett ett Monopol för HBT-personer) kanske man skulle fundera på att uppdatera även Löjliga Familjen.
   Idag är man kanske inte bagare och sotare på samma sätt som förr i världen (jag var liten på 70- och 80-talet och då var det fortfarande sådana familjer som var med). Idag tänker jag mig mer Familjen Utbränd (med herrn i huset porträtteras som valfri tjänsteman, frun som sjuksköterska och barnen som vilka tonårsbarn som helst), Familjen Bokstavskombination (med Herr ADHD, Fru ADD och vilka tonårsbarn som helst), Familjen Vinterkräksjuka (vilka föräldrar som helst och valfria dagisbarn)... Och så vi då, Familjen Fysiskt Nedsatt, där herrn i huset har skadat axeln, frun är magsjuk, fröken är förkyld och minsta fröken får tänder. Unge herr har spenderat veckan hos sin pappa och har därför sluppit hela kalaset och slipper porträtteras i kortleken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar