måndag 13 februari 2012

Påminnelse till mig själv

Kanske skulle man ändå gå på text i sin tatuering? Som en present, som en påminnelse till mig själv när jag tappar fotfästet ibland: 


För jag älskar när du visar
att du vet att du har rätt
och rätar på din rygg
den är den rakaste jag sett


Och nej, alla ni vilsna människor därute som anser att det här är Lars Winnerbäcks låt, vill jag bara säga att ni inte kunde ha mer fel. Magnus Lindberg är poeten bakom detta storverk. 


Och just här ligger väl problemet. Jag kan inte bära en text för evigt inpräntad på kroppen som kan få folk att tro att jag är Lars Winnerbäcks största fan. Nej nej. Så kan vi inte ha det. Gud förbjude. Så tyvärr Magnus Lindberg; ditt mästerverk kommer inte uppta hudyta på mig även om strofen ovan sitter som klister inom mig. Men inte tack vare Lars Winnerbäck. 


God kväll.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar