torsdag 16 februari 2012

Det var nära ögat

Ikväll har jag luktat på mina barn
Det känns bra nu
Men det känns otäckt att veta hur nära det var...
Hur nära det var
Att jag tappade bort hur gott de luktar
Att jag tappade bort deras värme
Deras lena hud och deras mjuka händer
Deras bubblande skratt
De små rösterna som pratar och skrattar
Det var så nära att jag glömde bort allt det där och hamnade i något annat
Något som inte alls gör mig mjuk och avspänd på samma sätt som mina barn gör
Men det ordnade sig
Jag tappade inte bort det, jag råkade bara förlägga det en stund
Och nu har det kommit till rätta igen, var sak på sin plats
Så ikväll lät jag minsta barnet sitta kvar en lång stund extra efter att hon somnat i min famn
Och tog tillfället i akt att bara lukta på henne
En av mina fina
Mamma är tillbaka, mina små, mamma hittade rätt efter att ha gått lite vilse en stund

1 kommentar:

  1. Efter att ha läst ditt inlägg nu i kväll körde jag ner min näsa i Lillebror och snuffade. Länge. Det var alldeles för länge sedan. Tack för att du påminde mig!

    SvaraRadera