lördag 4 februari 2012

Laxtårta och mockatårta

Idag fyller världens bästa mamma år. Dvs min mamma, för er som inte känner till tingens ordning. Hon fyller lite halvjämnt och därför blir det lite större kalas. Hon har meddelat vad som kommer att stå på menyn och jag bestämde mig redan för längesen att idag får lchf vackert packa sig ut genom dörren för att få komma tillbaka in från kylan imorgon igen.
   Det ska bjudas laxtårta på kavring, smörgåstårta, mockatårta och en massa smarrens käk. Eftersom jag ändå kommer ta en rejäl bit mockatårta (vilket är min favorittårta och som jag inte ätit på... sen jag åt det sist), kan jag lika väl bryta mot reglerna hela dagen.
   En av de saker som är så bäst med lchf är att jag inte kommer att ha ett enda gram dåligt samvete idag ändå. Det hinner inte hända så värst mycket på en dags frånsteg.

Jag har köpt en liten present och sen har vi... så att säga... bestämt en större present, men som inte gick att leverera just idag. Vi får väl se vad hon säger om det hela.

Så hipp hipp hurra och ja må du leva älskade mamma. Du är bäst.
 

2 kommentarer:

  1. jag visste det!

    SvaraRadera
  2. Rebecca. Jag tror jag fattar vad du tänker på, men i så fall måste jag göra dig besviken. Det hon fick är en veckas solsemester tillsammans med oss. Inte fler barnbarn. :-)

    SvaraRadera