måndag 6 februari 2012

One Stop Plus - mode på nätet i generösa storlekar

I min kallsvettiga ångest inser jag att jag hade behövt fylla på lite i garderoben. För mig är det ingen glädje- och lustfylld avkoppling direkt. Ska jag handla IRL får jag ha med mig mamma. Det är sant, snart 40, men behöver mamma för att klara att köpa kläder. Kommer jag in ensam i en butik blir jag alldeles blank. Jag tycker inget är snyggt och vet inte var jag ska börja titta på. Uttrycket ser inte skogen för alla träd, har här sin exakta innebörd.
   Men såhär lite på håll, lite laid back, med en bra kaffe i handen framför datorn funkar hjärnan bättre och kan sortera intrycken.
   Så jag sökte på One Stop Plus - mode på nätet i generösa storlekar. Bara det är en sorg. Men det var nu inte det detta inlägg skulle handla om, så där lägger jag snabbt tillbaka locket.
   Jag klickade mig in på BH och rubriken jag fick på fliken är:  BH för dam i stora storlekar. Vän av ordning undrar genast om de också saluför (underbart ord för övrigt) BH för herr i stora storlekar. Eller om de bara har för BH för herr i små storlekar. Fast tanken var ju att det skulle vara generösa storlekar.
   Nåja. De var inte tillräckligt generösa för mina klämpåsar i alla fall. Storleken 70J var tydligen för generös. Att hitta BH i rätt storlek är som en hägring, en chimär, som en doft man kan förnimma långt i fjärran.
   Lite som det perfekta tatueringsmotivet faktiskt. Cirkeln är sluten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar