lördag 28 januari 2012

LCHF 4 månader efter amning

Japp, så var det dags för invägning idag igen. Nu är det 6 månader sen vi började med lchf, maken har tappat 7 kilo och 5 cm i midjan (på väg att bli en lean mean lovin' machine i en om möjligt ännu större utsträckning än innan).
  Jag då? Nja, inte fullt så bra. Jag har inte minskat så mycket sett från första dagen vi började, men å andra sidan ammade jag till och från jättemycket första månaderna när vi började. Så jag tänker att jag istället börjar räkna ifrån då jag slutade amma, vilket var i månadsskiftet september-oktober. Så för min del räknar jag 4 månader och så är det ner 4 kilo på den tiden, 3 cm i midjan. Det blir ett kilo per månad (mattesnillet spekulerar) och nu har jag 8 kilo kvar till målet, 10 kilo till drömvikten. Puttrar det på i denna fart är jag i mål strax efter sommaren. Det är ok. Det är inte asgrymt och råfränt, men det är ok. Ish.
   Tyvärr sover jag alldeles för lite. Och stressar lite för mycket just nu. Jag får vara glad om det funkar över huvud taget.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar