torsdag 19 januari 2012

Bokslut, affärsplan, barn

Bokslut, affärsplan, barn, affärsplan, bokslut, barn, barn, bokslut, affärsplan, bokslut, barn...
   Så spännande och exalterande är det i min hjärna just nu. Visst hade jag kunnat komma in här på bloggen och insnöat ekonom-mässigt namedroppa lite konton: 1684? 1470? 1229-1220? Eller varför inte 1700 och1710? Kanske lite 2900? Och glöm aldrig det älskvärda 2999... Ni som eventuellt är ekonomer som läser detta kanske uppgivet skakar på huvudet eller skrattande slår er på knäna ja jisses, hahahaaaa, DET kontot också, hahaaa, det är grejer det... Men ni andra? Nog inte riktigt så.
   Och eftersom det (bokslut); termer som distributionsanalys, SWOT-analys, finansiell plan och organisationsplan (affärsplan) och slutligen stelkrampsspruta och 1-årskalas (barnen) är det enda som snurrar och har snurrat i huvudet på mig senaste dryga veckan, kommer jag för ögonblicket inte med några inspirerande och kvalitativa inlägg här på lyran.
  Om jag nu någonsin åstadkommit det. Inspirerat och kvalitativt alltså. Så det var väl det. In i dimman. Dags för ännu en dag av upplupna semesterlöner, pågående arbeten, omvärldsanalys och finansiell strategi. Det är kul nästan jämt.
   Ett så ointressant inlägg att jag inte ens orkar kategorisera det.
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar