måndag 9 januari 2012

Brev till mina barn: Din mamma kommer att slåss

När du var riktigt liten och trött men inte kunde slappna av och somna på egen hand, la jag mig ibland bakom dig på sängen. Vi låg sked, du hade ditt lilla huvud på min arm, låg precis alldeles intill och jag hade min arm över dig och höll dina små händer i min.
   Du luktade precis du och jag kunde känna ditt hjärta slå.
   Så, precis när du somnade, kunde dina små fingrar rycka till lite, trycka min hand, innan dina andetag blev lugna och långa och du äntligen kom till ro.
   Alla de gånger, med dig alldeles tätt intill, utan att du vet om det, lovade jag att finnas där för dig. Så länge jag har ork, makt, skyldighet och rättighet att skydda dig mot den människa som försöker göra dig illa, kommer jag att slåss för dig, mot den, med alla medel. Även när den människan råkar vara du.

1 kommentar: