lördag 21 april 2012

Pilates vs Barbamamman, rond 1

OK, den som har lite koll här på lyran vet att jag förra lördagen sa att jag skulle göra magövningar Pilates varje dag i 30 dagar. Tom igår hade första veckan gått och hur gick det då? Jo. Pilates vs Barbamamman 5-2. Visst kunde det ha varit bättre. Men det kunde också ha varit sämre.
   För många år sen gick jag en massagekurs och läraren sa att man under träning bryter ner muskeln och att den behöver återhämtning. Jag ser det som att de två dagar Barbamamman vann, vann hon inte ändå, för det var återhämtningsdagar.
   Ta det inte ifrån mig. Låt mig få ljuga för mig själv på det sättet.

Men sen är det inte riktigt som att det är fair play. För en dryg timme sen vaknade jag av att sonen kräktes. Altid intressant. Innebär det nu att vi kommer ha magsjuka härjande i residenset här kommande vecka? Då kan man glömma allt annat än tvättmaskinen. Rulla undan mattor, drapera soffan med frottéplast och handdukar och koka sockersaltlösning. I bulk. Glöm Pilates och alla andra ambitiösa projekt. Som t ex att duscha. Nån match Rumble emellan möjligen, that's it.

Och så säger statistiken att människor som har barn lever längre än de som valt att inte skaffa barn. Hur funkar det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar