söndag 15 april 2012

Make up, high tech

Det här är INTE en blogg om mode, smink eller inredning... Typ så skriver jag i min beskrivning. Men, håll i hatten, nu kommer det... ett inlägg om smink ändå. Otippat?
   Förra helgen begav jag mig in till den större staden för att lösa byxor åt sonen (hur snabbt växer de egentligen, det var bara två månader sen sist han fick nya) och att samtidigt skämma bort mig själv med lite nytt. Så har jag en vän, världens bästa S, som är duktig på smink (Sträng är helkass) och eftersom det mesta här hemma var slut, passade jag på att besöka henne där hon jobbar. För inköp.
  Efter lite dividerande hit och dit, tipsade hon mig att testa märket Bare Minerals. Jag ska inte gå in i detalj på vad det är, det kan den intresserade fördjupa sig i på egen hand. Men jag kan säga som såhär, att när jag kom hem och (självklart efter några dagar; det måste ju ligga till sig lite här hemma i påsen först) plockade upp förpackningarna, hittade jag en liten... vi kan kalla det användarmanual. En omfattande information om vad jag precis köpt.
   Det har jag varit med om förr. En liten skrift på 39 olika språk om vad som finns i och hur man gör och så... Nu brukar det vara rätt givet att man ska ha t ex läppstiftet på läpparna och så, så jag brukar inte fördjupa mig i det där så mycket.
   Men, det visade sig snart att det inte bara var fråga om en användarmanual i pappersform, utan de goda människorna på Bare Minerals hade även skickat med en CD/DVD såhär i startpaketet som visar hur man gör.
  ?????
   Det har jag däremot inte varit med om förr.
   Jag har inte tittat på den än. Då kanske jag inte vågar använda det. Det kanske är alldeles för avancerat för mig. High tech, liksom. High tech smink, är jag verkligen redo för det? Vågar jag ta ett sådant steg ut i det okända? Matrix-smink?
   Men vem vet? Kanske blir det som när jag slutade med PC till förmån för MAC. Don't look back, liksom.
   Tur då att jag har min vän S att luta mig emot. Världens bästa S. Jag hör av mig om jag inte klarar av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar