tisdag 10 april 2012

Paul Vitti, Tony Soprano och...juuuust det... gissa den tredje.

Idag har jag mer gemensamt med Paul Vitti (Robert DeNiros karaktär i Analysera mera) och Tony Soprano (om någon av er därute inte vet vem det är får ni skylla er själva) än jag hade önskat. Så det är fru Sträng som är den som saknas för att utgöra en full soffa, som Galenskaparna hade uttryckt saken i Gissa den tredje (Himla många fina program).
   Paul Vitti hade Dr. Ben Sobel (Billy Crystal) att lätta sitt hjärta inför. Tony Soprano hade Dr. Jennifer Melfi (Lorraine Bracco). Vem har fru Sträng? Just nu ingen. Stackars maken när han kommer hem idag.

Jag är helt enkelt på ett satans humör. Arg, irriterad, grinig. Tålamodet är lika långt som det är brett, vilket är lövtunt. Alltså är jag idag en om möjligt ännu sämre mor än jag brukar vara. Det är nästan så att jag sörjer att jag inte har något maffiaimperium där jag kan få utlopp för aggressionerna.

Anger management när man har två små tjejer som klappar en mothårs något såpass? Nej. När jag räknar baklänges för åttiofemte gången idag, räcker det inte att börja på 10 utan får gå på tresiffrigt. Life's a bitch and then you die, black hell. 

Hoppas ni har en bra dag därute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar