onsdag 27 november 2013

Ok, jag äter väl lunch då. Bara jag slipper jobba.

Har på senare tid vant sig vid ett liva där man inte äter lunch alls. Nyttigt för såväl plånbok som midjemått. Och när man väl vant sig, är det inga problem alls.
   Så idag. Jag är egentligen inte hungrig. Släntrar ner till närmsta lunchhak. Egentligen inget som lockar på menyn. Men ok. Indisk linsgryta.
   Tillbaka till kontoret. Hm. Jag får väl äta då. Nu när jag ändå liksom... handlat. Ni vet känslan. Allt detta för att förhala att starta igång en erbarmligt tråkig arbetsuppgift. Jag letar ångestladdat efter annat att göra. Sortera bland pärmar kanske? Beställa kontorsmaterial, det är oroväckande lite post-it-lappar kvar... Och märkpennor. Jag saknar den aprikosa nyansen. Den kan aldrig ersättas med den rosa. Ordning, tack. 
   Vem vet. Kanske tar jag mig en extra kaffe efter maten också. Om jag letar ordentligt kanske jag slipper börja med det ens den här dagen.

Smaklig spis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar