onsdag 20 november 2013

Fru Sträng och de sociala medierna

Jösses, tänk som det kan gå. Jag har dragit ner på mitt fejsbukkande.
  Det som oroar mig lite är hur jag nu ska få del av nyheter.
  Jag är en person som inte orkar med för mycket insignaler. Jag söker information om saker när jag behöver det. Däremellan... ignorance is bliss. Jag är den förste att drabbas av svår informationsstress. Jag kan inte hantera allt som finns att veta. Jag är svag på det sättet.
   Fejsbukk har för mig varit ett filter. Folk jag känner länkar vidare debattartiklar och annat som är nyttigt för mig att känna till. Väljer jag bort fejsbukk, men ändå vill vara lika uppdaterad om hur det är ställt i världen kommer jag nu att behöva söka den informationen själv. För alla er därute som kollar de stora dagstidningarnas hemsidor 8 ggr/dag, regelbundet är inne på hemsidor som intresserar er: vetenskap, politik, finans - vad som nu är din religion, är det kanske knepigt att förstå att det finns de som inte orkar med det.
  
Så om jag i mina inlägg här på lyran verkar väldigt hedenhös, alltid en vecka eller två efter alla andra och omedveten om nyheter och utveckling... så beror det på att jag ÄR hedenhös och omedveten. Och absolut en vecka eller två efter alla andra. Säg år.

Men jag är nog duktig på annat. Om inte annat hade jag hoppats bli duktigare på annat. Som t ex att andas in och svettas ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar