fredag 22 november 2013

2 nya förälskelser

Jag är vad de i det stora landet skulle kalla a late developer vad det gäller väldigt mycket. Jag är sällan den som är först med något.
  På senare tid har jag upptäckt två fenomen som båda funnits med ett bra tag, men som jag inte riktigt hängt med på. Det gäller Spotify och serien Californication.
   Jag vill härmed innerligt tacka båda för att ni gör mitt liv lite mer lättsamt och njutbart.
   Det finns de som vill gifta sig med Eiffeltornet eller Berlinmuren. Själv vill jag vill gifta mig med Spotify. Sådär lite grann vid sidan av. Jag sörjer att jag inte har mer tid att spendera tillsammans med Spotify, men jag tänker att jag vi har resten av livet på oss att lära känna varandra ordentligt. Jag ser fram emot det redan nu.
   Och så är jag sådär fnittrigt tonårsbetuttad i Hank Moody, i all hans underbara förfärlighet.

Det är fredag morgon, slutet på veckan. Efter arbetsdagen väntas en helg med familjen. Den underbara. Men ändå, en helg, ibland... inte så underbar. Vi får se vilken det blir den här gången.
   Men det är sen.
   Now, I've got to see a man about a horse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar