torsdag 29 september 2011

Underbara semester

Efter att bara ha sovit 4 knappt timmar sen klockan 6 igår morse (dvs 4 av 39 timmar) varav 4 timmar på ett flygplan med 8 månader bebis i knät, 2 timmar på turkisk flygplats med övertrött 2-åring och EXTREMT övertrött och vinglig 8-åring, 8 timmar med sol och bad och sen bilkörning hem från flygplats, kan jag väl bara sammanfatta det hela med:

Man bör inte resa med lika eller större antal barn mellan 6 månader och 3 år än vad man är i antal vuxna.

Men det har varit en underbar resa ändå, ingen dator, TV eller annat som stjäl fokus, utan 100 % umgänge, nära och härligt. Om man bortser från att vagnen vi hyrde på stället var en styggelse (hyrde en var till de små från början, men efter knappt ett dygn fick 2-åringen gå överallt istället då vagneländet inte gick att köra annat än tom) men ändå en nödvändighet bland alla trappor; om man bortser från att 8-åringen blev magsjuk (han hade kunnat lyssna på mamma om solsting, vätskebrist, isbitar och kallsupar, men neeeejdå, han visste bäst själv); om man bortser från att de små inte synkade mat- och sovtider, vilket ledde till att mamman och pappan bara en enda gång på 7 dagar lyckades bada tillsammans; om man bortser från att balkongen till rummet var så liten att två stolar inte fick plats och att kvällarna innebar att mamman och pappan satt i sängen med varsin bok och gav upp vid halv tio...
Om man bortser från allt detta och lite till, kan man sammanfattningsvis säga att man inte bör inte resa med lika eller större antal barn mellan 6 månader och 3 år än vad man är i antal vuxna.

Men men. Så är det. I livet. Precis som det är och ska vara. Och jag har pussat och pussat mina barn så att de är alldeles trötta på mig. Och jag har haft den lilla sovande på magen i timmar och åter timmar. Och det har varit det bästa av allt bäst, mysigast av allt mysigt, härligast av allt härligt och jag kan därför trots allt bara säga att man inte bör resa med lika eller större antal barn mellan 6 månader och 3 år än vad man är i antal vuxna.

Men nu är jag trött och ska halvsova en stund framför TV:n innan jag lägger mig och helsover och på så vis odlar min hett passionerade relation till min säng.

God natt vänner, mer inspirerade inlägg kommer förhoppningsvis en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar