söndag 19 maj 2013

För mycket sömn gör dig sjuk

I natt hade vi barnvakt. Svägerskan tog med sig 3-åringen, min älskade mor 2-åringen hem till sig. Med andra ord var det bara maken, minsta barnet och jag själv kvar hemma. Eurovision. Ostbågar och choklad. Najs.
   Sömn. Ostörd sådan. Jag minns inte när det hände senast.
   Jag vaknade med mild huvudvärk klockan halv elva på förmiddagen. Det var flera år sen sist jag sov så länge. Döm om min förvåning.

Så vad händer då? När kroppen får vila så? Jo, serru. Nu, ca halva dygnet senare, känner jag hur den smyger sig på... förkylningen. Som ett brev på posten.

Tack för det, Televerket. Och jag tror det var bättre då. När Televerket var Televerket. Innan det blev Telia. TeliaSonera.

Tur då att jag ska återgå till att sova sämre nu när alla barnen är tillbaka i huset. Upp med axlarna till öronsnibbarna igen, bit ihop och kom igen. Det här är ingen kyrka att sova i. God kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar