torsdag 2 maj 2013

För mycket och för lite skämmer allt

Den lilla bebisen är nu 5 veckor och man kan, om man vill, sammanfatta denna första levnadsmånad. April. Tjolahopp tjolahej tjolahoppsansaaaa.

Så som jag hade tänkt mig den första, helt magiska, månaden tillsammans med lilla bebisen... så blev det ju inte då. Så blir det ju aldrig, visserligen, men ändå. Jag hade tänkt mig det hela i siffror ungefär såhär:

Medeltemperatur dagtid: 15 grader.
Antal böcker lästa: 3 st.
Antal sjukdagar, familjen totalt: 0. Ok 3. Jag har varit med förr.
Antal arbetade timmar: 25, lite skönt lagom som omväxling.
Antal sköna promenader i vårvädret och tillika avslappnade koppar kaffe avnjutna utomhus: 20.
Antal middagslurar tillsammans med bebisen: 15
Antal nätter spenderade ej i egen säng: 0.
Antal dagar med baby blues: 3.

Typ så. Men hur gick det då? När det, som tydligen kallas verkligheten, egentligen slog till och vi sitter med facit i hand?

Medeltemperatur dagtid: 8 grader. Regnigt och blåsigt.
Antal böcker lästa: 1 st. Lästes ut på BB.
Antal sjukdagar, familjen totalt: 14. Vi har haft magsjuka i hushållet Sträng. Inget annat tvingar dig in i nuet på samma effektiva sätt.
Antal arbetade timmar: 65. Dvs 40 %.
Antal sköna promenader i vårvädret och tillika avslappnade koppar kaffe avnjutna utomhus: Promenader 0, kaffe utomhus 1.
Antal middagslurar tillsammans med bebisen: 0
Antal nätter spenderade ej i egen säng: 7.
Antal dagar Baby blues: 35.

Där har ni det. I vissa fall mer än beräknat, i andra fall mindre. För mycket och för lite skämmer allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar