onsdag 10 juli 2013

INTJ och fest

Som introvert är det knivigt att hänga med på noterna när det är fest. Varför är det kul? undrar man oftast. Vad är grejen? Hjälplöst försöker man förstå. Det är som att alla talar samma språk som jag, men att man inte känner igen dialekten.
   För mig är det oftast en fråga om att undvika det hela, men då och då måste Fantomen gå som en vanlig människa på stan och så hamnar man i ett mingel någonstans.
   Sittande på en stol, smuttande på sitt glas vin i lugn och ro medan man tittar på folk. Det är så det brukar sluta. Märk väl, jag trivs finfint där i det sammanhanget. Med min inre dialog, mina tankar som då och då flyter ihop med det jag har framför näsan.
   En annan typiskt introvert personlighet inom populärkulturen är Dexter, allas vår
favoritseriemördare.




Precis som jag har han fått lära sig vad som är ett socialt gångbart beteende. I ett avsnitt går han på en klassåterträff (förvisso har han andra skäl att vara där än att säga vagöru nuförtiden). Och få gånger har någon sammanfattat den introvertes syn på masspsykos i form av fest med gängdans:

"I have no idea what "hammer time" is... or how it differs from regular time."

Se det underbara klippet nedan.

 
 
 
God kväll. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar