tisdag 31 december 2013

Helt symptomatiskt väntar jag in tolvslaget i mysbyxor

Det är dags att göra bokslut för den här gången. I eftertankens kranka blekhet.
   För egen del har jag hunnit vara alldeles för mycket i kontakt med vården 2013, så mina nyårsambitioner (löften är ingen idé, men en ambition kan man ju alltid ha) nästa år blir följande:

   Att jobba lagom mycket
   Att trivas bättre med mig själv som människa
   Att inte behöva lika mycket vård

Jag tror de tre hänger tätt ihop alla dygnets timmar. Lyckas man med de två första, har man större chans att lyckas med det sista.

Jag är trött efter att ha spänt mig inför kvällen och funderar helt ärligt på att gå och lägga mig. Men det är väl ingen idé då det börjar väsnas och smälla lagom till att jag skulle hamnat i djupsömn.
   Maken är kvar på fest och jag tog giget att gå hem och ta hand om kidsen. Som introvert är inte det en så dålig deal som det kan verka. Helt ärligt. Tvärtom, ett riktigt klipp.
  Jag har gjort bort mig tillräckligt för i år och snart börjar ett nytt; jag behöver inte klämma in mer dumheter att säga/göra de sista brinnande minuterna.

Vi ses nästa år. Med hopp om ett gott nytt sådant.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar