lördag 14 december 2013

Glömde säga. Jag hade råd.

Angående mitt föregående inlägg... där jag beklagar mig (?) över min torsdagsmorgon där jag tappar ut smink för 500 spänn och dricker ett glas rent härligt Hallandsvatten innan jag spiller ut slatten i väskan...  det är idel i-landsproblem. Som jag ser det. Ville bara förtydliga det. Så ni förstår.
   För sen, när jag kom till jobbet, satte jag in en hög av kronans riksdaler till Musikhjälpen. För har jag råd att tappa ut 500 kronor smink, innebär det också att jag trots allt haft råd att köpa det från början och kommer sannolikt ha råd att köpa igen.
   Och har jag råd med det, har jag också råd att ge något litet. Så det gjorde jag. Kanske var det därför ödet kom av sig så dagen efter, på fredagen den 13:e.
   I så fall kan jag bara vara glad för att jag kunde förstå det dolda budskapet världen skickade mig den dagen.
   Det var det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar