fredag 16 november 2012

Stereotyp bror?

Störa dottern (3,5 år) och jag hade ett snack igår. Vi pratade lite om bebisen i magen. Med pannan i djupa väg fårgade hon om bebeisen skulle komma ut idag? Nej, sa jag, den är för liten för det. Den behöver bli större...
   Vi pratade då om vilken typ av bebis det kunde tänkas vara. Dottern svarade då direkt:
   "Det är en lillebror."
   "Ja, kanske det" sa jag. "Vi får se. Vi vet inte än."
   Vi promenerade vidare en stund i tystnad. Sen frågade jag: "Vad ska du göra med bebisen när den kommer ut? Ska du gosa med den då?"
   "Ja" sa hon. "Då kan han sitta i mitt knä."
   "Ja" sa jag. "Det kan han göra."
   Återigen en stunds tystnad.
   "Ja, han kan sitta i mitt knä då. Och så kan han fisa också. Det gör bebisar."

Så där har ni det. Varken mer eller mindre. Trevlig fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar