lördag 12 maj 2012

Nu hände det igen.

Jaha, så står man där, i kön till kassan inne på Ica. Alldeles vid kassorna har någon elak (eller kanske vänlig, har inte bestämt mig än) själv ställt ett ställ med pocketböcker. Jag har sen många år lärt mig att förhålla mig kallt till de långa rader av godis som brukar finnas i gångarna invid kassorna och övar ständigt på att ha samma förhållningssätt till bokställen.
   Men idag trillade jag dit. Igen. Det händer då och då. Ingen ångest i det, förvisso. En bok kan för det mesta anses nyttigare och betydligt mindre syndigt än 3 st 200 gr chokladbitar från Marabou.
   Det som är så synd är det att jag bara verkar ha tid att köpa. Inte tid att läsa.
   Lite som det inglasade uterummet, pensionärskuvösen, som alla verkar ha råd att bygga, men aldrig ha tid att sitta i. Vis av mina bokinköp lovar jag härmed mig själv att aldrig lägga de pengar jag i framtiden kommer att tjäna på ett inglasat uterum förrän jag vet med säkerhet att jag har tid att sitta i det.

God lördagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar