fredag 30 augusti 2013

Katten musen, tio tusen

Vår lilla 4-åriga dotter har lärt sig av sin mormor att räkna till 10 000: Katten musen, tio tusen. Så enkelt som så. Lätt som en plätt.
   Med det sagt, vill jag bjuda på nåt litet lättsmält, en romantisk komedi, om ni så vill. I bloggform. Eftersom det är fredagkväll.

Så här om kvällen, var pappan ute och snurrade, sannolikt sen från jobbet, vid läggdags. Detta gjorde 4-åringen synnerligen sorgsen över sakernas tillstånd:
   "Var är pappa, när kommer pappa, varför är han inte hemma, jag vill att han ska vara här och pussa mig..."
   Jag svarade henne att han kommer snart. "Han kommer så fort du somnat. Och kommer han och pussar dig. Fler pussar än du kan räkna till."
   Dottern sträckte upp sig i sin fulla längd, såg tveksamt på mig med självsäker blick. "Jaha. Jag kan räkna till tio tusen."

Så där fick jag svar på tal. Och pappan, till dig säger jag lycka till. Du kan få låna mitt lypsyl emellan varven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar